Portfolio

Samen succesvol

DMAS

Dutch Microwave Absorber Solutions

“Stable performance. Eco-friendly. Made in the Netherlands.”

Introductie

Wat moet er beter gaan?

Een gloednieuwe website voor een lange samenwerking. Met deze insteek hebben we een nieuwe website gebouwd voor Dutch Microwave Absorber Solutions, DMAS.

De oplossing

pen-icon

Huisstijl

Een huisstijl die gebaseerd is op de huisstijl van partnerbedrijf Comtest, zonder dat de twee stijlen identiek zijn.

ui-icon

Opt-In popup

Een opt-in optie inbouwen die het mogelijk maakt om de bezoeker brochures te laten downloaden en tegelijkertijd het bouwen van een sterke e-maillijst faciliteert.

search-icon

SEO Campagne

Wat kun je met een website, zonder bezoeker? Niet veel! SAM is aan de slag gegaan met DMAS om zoveel mogelijk bezoekers te genereren.

Huisstijl

Wanneer je een ondernemingen hebt en er een dochterbedrijf aan vestigd, wil je natuurlijk dat de websites van beide bedrijven tot hun recht komen. Voor DMAS betekende dit dat de websites dezelfde identiteit moesten uitstralen, zonder dat ze er identiek uitzien. Het moest meteen duidelijk zijn dat het gaat om twee bedrijven die bij elkaar horen, maar niet precies hetzelfde zijn. Dat is de uitdaging die DMAS/Comtest bij ons heeft neergelegd. Hier zijn we met enthousiasme mee aan de slag gegaan.

De hoofdkleur van DMAS en Comtest hebben we laten spreken in het ontwerp. DMAS maakte voorheen vooral gebruik van de kleur blauw. Dit wilde we ook zo houden om de herkenbaarheid van het merk te bewaren. Wat we vooral hebben veranderd, is de manier waarop deze blauwe kleur naar voren komt. Voorheen kwam de blauwe kleur slechts terug in het logo van het merk. Nu hebben ervoor gekozen om de kleur blauw terug te laten komen in grote blokken. De kleur blauw hebben we hier gebruikt om de producten uit te laten blinken en om de website leven te geven. De kleuren van de producten zijn vrij donker. Het toevoegen van de blauwe kleur op de juiste plekken, heeft de website dynamiek gegeven en tot leven gebracht.

Bij het creëren van de nieuwe huisstijl van DMAS heeft SAM vooral gelet op de manier waarop de absorbers van de DMAS naar voren kwamen. De absorbers zijn unieke producten die men niet vaak tegenkomt. Hoewel de doelgroep van DMAS vaak al bekend is met de branche, moet het product zelf toch naar voren gebracht worden. Zo wordt het voor elke bezoeker duidelijk wat DMAS voor ze kan betekenen en welke kwaliteit DMAS te bieden heeft.

dmas huisstijl

Opt in popup

Een van de belangrijkste doelstellingen die DMAS met ons besproken heeft voordat de website gebouwd werd, is het samenstellen van een sterke e-maillijst. Via de website moest DMAS de bezoeker zoveel waarde kunnen bieden, dat deze bezoeker overtuigd werd om zijn gegevens achter te laten.

Tijdens ons eerste gesprek met DMAS kwamen we meteen op het idee om een popup te creëren. Deze popup maakt het voor elke bezoeker mogelijk om een brochure aan te vragen door zijn naam en e-mailadres achter te laten.
De bezoeker krijgt dus de kans om meer kennis op te doen over het product om vervolgens een geinformeerde beslissen te maken. Tegelijkertijd krijgt DMAS de mogelijkheid om in een later stadium contact op te nemen met de bezoeker en zo een bezoeker te transformeren in een terugkerende klant.

SEO Campagne

Wij zijn natuurlijk een webdesignbureau, maar wist je dat SAM Design onderdeel is van een nog groter bureau? SAM Design is namelijk een onderdeel van het resultaatgerichte bureau SAM Online Marketing!
Veel een groot deel van onze klanten maken wij website en zorgen we er onder andere voor dat ze hoog in Google komen te staan. Dat is precies wat we voor DMAS hebben gedaan.
Elke onderneming met een eigen website heeft bezoekers nodig die daadwerkelijk op zoek zijn naar een effectieve oplossing. Terwijl de website gebouwd werd, is ons online marketing team meteen aan de slag gegaan met een grondig onderzoek voor een optimaal resultaat.

Benieuwd naar dit resultaat? Bekijk de case! *knop naar online marketing case*

Een geslaagd project!

De dochteronderneming DMAS heeft nu een eigen stijl gekregen, zonder dat de oorspronkelijke identiteit van de moederonderneming Comtest verloren is gegaan. Daarnaast komen de producten en oplossingen die DMAS biedt goed naar voren, zodat elke bezoeker informatie op kan doen over de producten.

Inmiddels is de nieuwe website van DMAS online en hebben we een vliegend start gemaakt als het gaat om de SEO campagne. We wensen DMAS al het succes toe en werken hard aan een lange samenwerking.

Bekijk de rest van ons portfolio

Prohuis Portfolio img 1
Prohuis

Dé zelfstandige ontwikkelaar van Nederland

Rijnmond Funderingstechniek Hoofdafbeelding
Rijnmond Funderingstechniek

We laten u niet zakken

Flyn Flower Hoofdafbeelding
FLYN Flowers

Altijd vers van de veiling

Dental Delft Junior Hoofdafbeelding
Dental Delft Junior

Uw praktijk voor Kindertandheelkunde