Portfolio

Samen succesvol

WiR Duurzaam

WiR Duurzaam Logo

“Laadpalen voor thuis, het bedrijf of in de publieke ruimte, je vindt ze bij WiR.”

Introductie

Wat moet er beter gaan?

Een duurzame oplossing voor een duurzame onderneming. WiR duurzaam is een jonge onderneming, die dagelijks alles in de strijd gooit om kwalitatieve laadpalen aan de man te brengen. De mannen van WiR duurzaam klopte een tijd geleden bij SAM aan om samen op zoek te gaan naar de beste manier om de elektrische laadpalen op zowel de zakelijke markt als de consumenten markt te brengen.

Laadpalen zijn nu nog een relatief nieuw product. Al helemaal als we kijken naar de consumentenmarkt. WiR duurzaam heeft ons gevraagd om een webshop te bouwen, die het aanschaffen van een laadpaal zo makkelijk mogelijk maakt. De (potentiële) klant zo goed mogelijk bedienen! Dat was voor dit project onze missie.

De oplossing

pen-icon

De huisstijl

De eerste stap was het creëren van een kloppend plaatje. Voordat we kunnen kijken naar de structuur, onderzoekt SAM eerst altijd wat de doelgroep graag wilt zien.

ui-icon

User-gerichte structuur

Ook bij de tweede stap staat de bezoeker nog steeds centraal. Om de klant te bedienen bedenken we eerst een plan. Hoe ziet dit eruit? We maken altijd site mappen en wireframes.

search-icon

De zoekfilter

Om het aanschaffen van een laadpaal makkelijker te maken, heeft SAM een zoekfilter gebouwd. De tijden waarin je lang moet zoeken naar een passend product zijn voor deze klanten over!

De huisstijl

“Design is the silent ambassador of your brand.” Daar geloven wij zelf ook in. Voordat we aan de slag zijn gegaan met het het bouwen van de webshop, zijn we begonnen met stap 1. Het ontwerp, of de huisstijl om nog specifieker te zijn.
Een merk hebben dat de doelgroep precies aanspreekt, is de droom van elke ondernemer. Maar hoe spreek je jouw doelgroep aan? Om te achterhalen wie de doelgroep van WiR duurzaam is en wat zij willen zien, hebben we een uitgebreid doelgroeponderzoek uitgevoerd. Uit dit onderzoek is onder andere gebleken dat de webshop vooral op een speelse manier duidelijkheid moet brengen over het product.

Op de website is nu terug te zien dat SAM gebruik gemaakt heeft van illustraties, felle kleuren en sans serif fonts om de producten van WiR duurzaam toegankelijker te maken.

WiR Duurzaam huisstijl

Structuur

Sitemap

Een van de grootste wensen van de mannen van WiR duurzaam was dat de webshop zo duidelijk mogelijk werd voor hun bezoekers. De duidelijkheid zit hem niet alleen in de informatie die gegeven wordt op de website, maar ook in de structuur. Een slechte navigatie van de website of webshop is een van de grootste redenen waarom bezoekers een website of webshop verlaten. Het aanbrengen van een goede en vooral duidelijke structuur is dus een belangrijke stap!

We beginnen eerst met de sitemap. Wat is een sitemap precies? Het woord zegt het zelf al. Een sitemap is een schema dat de structuur op een simpele manier afbeeldt. Welke pagina’s komen er op de website? Welke pagina’s zijn verbonden en pagina X? Dit zijn allemaal vragen die je kunt beantwoorden door een sitemap te maken.

Bij deze webshop was het vooral van belang dat de bezoeker altijd de mogelijkheid heeft om informatie te vergaren. Dit kan door direct contact op te nemen met WiR duurzaam zelf of door veelgestelde vragen te bekijken.

sitemap structuur

Wireframes

Nadat de structuur van de gehele webshop duidelijk werd, zijn we aan de slag gegaan met de structuur van elke individuele pagina. Het maken van de wireframes doe je altijd vooraf zodat je alvast kunt nadenken over de plaatsing van elementen en hoe de bezoeker erop zou kunnen reageren.

De filter

Een eenvoudige navigatie. Dat stond voor de drie ondernemers nummer één. Het moest voor de gebruiker makkelijk zijn om te navigeren door de webshop en alle producten op de webshop. Hier hebben we een zoekfilter voor gebouwd. De filter biedt de bezoeker de mogelijkheid om te zoeken op het merk en model van zijn eigen auto. Zo hoef je niet lang te zoeken en vind je meteen de juiste laadpalen. Je rijdt niet alleen zuinig, je gaat ook nog eens zuinig om met je tijd!

Een geslaagd project!

Bij het bouwen van deze webshop heeft een ding centraal gestaan. De gebruiker. Van een uitgebreid doelgroeponderzoek tot het bouwen van de webshop zelf. Bij elke stap die we gezet hebben, is nagedacht over de doelen van WiR duurzaam. De webshop is nu ‘up and running’ en de bezoekers stromen inmiddels binnen. Veel succes heren!

Bekijk de rest van ons portfolio

Prohuis Portfolio img 1
Prohuis

Dé zelfstandige ontwikkelaar van Nederland

Rijnmond Funderingstechniek Hoofdafbeelding
Rijnmond Funderingstechniek

We laten u niet zakken

Flyn Flower Hoofdafbeelding
FLYN Flowers

Altijd vers van de veiling

Dental Delft Junior Hoofdafbeelding
Dental Delft Junior

Uw praktijk voor Kindertandheelkunde